Prăjitură răcoritoare de vară (vestita prăjitură Fanta)


Prăjitura Fanta e prima rețetă pe care o încerc la sfatul unor mămici de pe FB și chiar a ieșit de nota 10+. Am citit rețetele de pe internet - căutam sursa după care am făcut prima dată, să pun link, dar nu am mai găsit-o, însă nu-i bai, pentru că toate rețetele sunt variații ale aceleiași teme.

Cert e că după ce am făcut ca în rețeta de pe net, am descoperit că nu prea mi-a plăcut blatul (era cam uscat si pufos, ca o paine alba)... așa că în rețeta pe care o scriu mai jos, voi pune ingredientele pentru blat așa cum le-am folosit atunci cand mi-a plăcut rezultatul (puțin umed, fără să îl însiropez și nu foarte gros). Așasar...


Blatul:
4 ouă
4-5 linguri zahăr
1 ceașcă ulei
4 linguri făină (nu linguri rase, ci mai cu vârf)
2 linguri cacao
1 plic praf de copt
1 praf de sare
- gălbenușurile se freacă cu zahărul și se adaugă treptat uleiul;
- albușurile se bat cu un praf de sare până cresc, apoi se încorporează în gălbenușuri;
- se adaugă făina amestecată în prealabil cu praful de copt, și cacaoa;
- se dă la cuptorul încălzit dinainte și se lasă 15-25 de minute, în funcție de cât de încins e cuptorul (foarte important e să se verifice după 15 minute și să se facă testul cu scobitoarea);
- când e gata, se scoate și se lasă la răcit.

Crema de brânză: 
500 g brânză de vaci
200 g unt (moale, la temperatura camerei)
150 g zahăr
5 ml esență de vanilie
- brânza se freacă cu untul, zahărul și esența de vanilie până devin o cremă fină;
- amestecul se întinde peste blat doar când acesta e rece;
- se bagă la frigider.

Crema galbenă: 
1 litru suc de portocale neacidulat (sau lapte, caz în care nu mai iese atât de portocaliu)
2 plicuri budincă de vanilie
- budinca se prepară conform instrucțiunilor de pe plic;
- se toarnă peste prăjitură numai după ce s-a răcit destul, apoi se lasă din nou la frigider.

Prajitura se mănâncă de abia după 3-4 ore. 

Dacă totul sună ok, mie crema aia cu Fanta îmi ridică părul din cap. Clipul ăla cu coca-cola pusă la fiert sau celălalt, în care se amestecă lapte cu cola nu m-au speriat atât de mult, pentru că e vorba de reacții chimice (by the way, și noi avem acid în stomac, laptele se face la fel acolo)... întrebarea este: ce reacții face sucul ala pus pe foc și cum ar afecta sănătatea? Eu una nu știu...

Am făcut de două ori până acum, prima dată cu 1/2 cantitate lapte și 1/2 suc Timbark și a ieșit mai ok, deși la un moment dat părea că stă să se taie pe foc - copiilor le-a plăcut; când am făcut numai cu suc, nu le-a mai plăcut - nu le place gelatina.

Nu știu încă ce să folosesc pentru a înlocui crema asta, nici nu budincile nu prea sunt de acord :D ...Sunt cam mofturoasă, mdea, dar mie cel puțin mi-e clar că nu sunt foarte sănătoase.



E o problemă la care mă gândesc, pentru că, în rest, rețeta e absolut fabuloasă! Se pretează la torturi, e foarte răcoritoare, într-adevăr, și se face fulgetăror de repede. Promit că revin cu o rețetă de prăji d-asta, dar cu altă cremă pentru stratul superior!

Poftă bună,
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii