Zambile din hartie colorata

In asteptarea florilor adevarate, am hotarat sa facem saptamanile astea numai flori din hartie colorata sau creponata, din cartoane sau alte resturi pe care le-am tot adunat in timp. Imi propun astfel sa imbunatatim motricitatea prin indoituri, prin folosirea foarfecii, ba chiar o sa ma aventurez putin si la niste figurine origami cu ei.

Craftul se potriveste la fix si cu ce fac acum amandoi la gradinita: vorbesc despre primavara. Am gasit un tutorial simplu si pe intelesul tuturor, aici, despre cum se pot face zambile din hartie colorata.

M a t e r i a l e:
  • hartie colorata A4 (verde pentru tulpina, alb, galben si albastru pentru flori)
  • creion
  • foarfeca
  • lipici la tub

T u l p i n a. Fiecare coala de culoare verde se ruleaza pe lungime astfel incat sa se obtina la final un cilindru lung, cu diametru aproximativ de 2-2,5 cm (cam cat sa intre un deget inauntru); nu se face prea subtire pentru ca vor fi probleme mai tarziu cand vine momentul lipirii petalelor. Capatul se lipeste.

P e t a l e l e. Hartia din care se fac petalele se rupe in 4 bucati. Pentru fiecare floare, eu am folosit 6 astfel de parti. Se indoaie apoi pe lungime si se traseaza liniile ajutatoare pentru taiat - ca sa le fie mai usor celor mici. Eu am impartit in 8 segmente. Ei au taiat atat cat de lunga era linia si, spre surprinderea mea, s-au descurcat perfect. :)


L i p i r e a   p e t a l e l o r. Se da cu lipici pe varful unei tulpini de hartie, pe zona netaiata hartiei-petale si apoi se infasoara pur si simplu in jurul cilindrului. E nitel dificil, dar nu foarte greu. Se repeta figura cu alta bucata de hartie-petale, care se lipeste si roluieste exact sub cea anterioara, ba chiar putin peste ea. Pentru a ''inflori'', petale se apasa putin cu degetul. La final, dupa 6 randuri  de de petale, iese ceva de genul asta...


Imi plac tare mult! Ar fi aratat bine si vreo doua zambile roz, dar nu am culoarea asta - e pe lista de luat :)). Copiii au fost incantati. Cu ocazia asta am vorbit si despre zambile... cele adevarate: ca au bulb, cand apar, cum se cultiva.


O primavara frumoasa!
Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii