Pledoarie pentru legume (1): Dileme alimentare

foto: corbis.com
          De la un timp am inceput sa privesc mai suspicios orice regim de viata sau dieta - si cand spun dieta nu ma refer la curele de slabit :). Am avut dintotdeaua o problema cu mancatul pestilor (imi aduc aminte ca eram in Delta si imi repugna sa vad pescarii cu plase) cand mi s-a spus ca ironic... ca pestele din mancare vine din balta. Apoi am trecut la carne de orice fel; imi place cum miroase friptura, insa nu prea mai pot manca la fel ca inainte carne - cred ca am ajuns la 5-10% din cat mancam inainte.
         Si ca totul sa fie corect, am descoperit stilul de viata vegan si raw food (care la inceput imi parea cea mai dreapta cale de urmat); apoi, recunosc, agresivitatea celor care apara drepturile animalelor si, in afara de asta, motivatia veganilor de a nu consuma carne de animale pe motive etice m-a facut sa ma razgandesc...
         Daca se spune ca Dumnezeu este peste tot in jurul nostru, atunci de ce sa nu il consideram prezent si in plante? Spiritul pamantului, Gaia (parca)... nu este in toate? In metempsihoza, sufletul nu se putea reincarna si in plante la fel de mult ca si in animale? Nu stiu acum sa explic mai mult sau sa vin cu alte argumente, insa ceva in mine imi spune ca nu gresesc foarte mult. Tind sa cred, mai degraba, ca echilibrul este ceea ce ar trebui sa ne guverneze, nicidecum inclinarea balantei spre o parte sau alta. Oricum, e de "sapat" subiectul :) si exact asta voi face. Si in nici un caz nu voi musca de acum inainte la fel de "careless" ca pana acum.

          Pace si liniste,
          Lavinia

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii