Şniţel de viţel cu legume şi pastă de tomate

De obicei le dădeam copiilor carne de pui, însă cum dovezile că aceasta este nesănătoasă au început să fie din ce în ce mai multe, m-am hotărât să reduc pe cât de mult posibil consumul de carne de pui şi să o înlocuiesc cu orice alt fel de carne. Prima variantă, carnea de viţel.

I n g r e d i e n t e:
şniţele de viţel
ceapă
legume (morcov, ţelină, păstârnac)
pastă de tomate
o foaie dafin
unt sau ulei
sare
(şi alte condimente, după gust)

P r e p a r a r e:
* şniţelele de viţel se bat bine, se freacă cu puţină sare şi se lasă în puţin ulei, la temperatura camerei, ca să devină mai fragede (1-2 ore, sau mai mult dacă se pun în frigider). Apoi se rumenesc în două linguri de unt (sau mai puţin, daca e o tigaie cu teflon) şi se lasă deoparte.
* se taie 2 cepe (trebuie să fie mai multă ceapă, pentru că ea va da gustul) şi legumele (eu am pus un morcov mare şi ceva ţelină) şi se călesc puţin în unt. Se acoperă cu apă şi se lasă puţin la fiert cu pasta de tomate (merge şi bulion, şi chiar roşii).
* se adaugă şniţelele de viţel, se mai pune apă şi se lasă să fiardă la foc mic până carnea devine fragedă.

Am servit cu un piure de cartofi făcut separat (altă dată am fiert cartofii cu carnea, în sos, deci a ieşit ca un fel de mâncare de cartofi cu şniţel de viţel ;)) ) şi am pus deasupra puţin iaurt (preferatul lui Mihai, pentru că ştiam că nu îi prea place carnea de vită şi mă temeam că nu va mânca). Surprinzător, carnea a ieşit extraordinar de fragedă, şi... şi mai surprinzător, copiii au mâncat-o mai repede şi mai cu poftă decât pe cea de pui.

Me happy şi ei la fel!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii