Musaca de cartofi cu carne

Una din mâncărurile mele preferate este musacaua. O mâncam ca haplea când făcea mama (din păcate cam rar). Săptămâna trecută am făcut şi eu, numai că nu am tăiat cartofii rondele ca să-i aşez în straturi, aşa cum făcea mama. Reţeta (nu mai ştiu de unde am luat-o, sorry) spunea să fac un piure gros din cartofi şi aşa am şi făcut.

Nu am folosit niciun fel de condiment puternic pentru că în final trebuiau să pape şi copiii din mancarea asta şi mie mi se pare perfectă aşa cum e, dar nu cred că, la o adică, i-ar strica nişte piper sau ceva mai iute. Am folosit pătrunjel, însă voi încerca şi cu cimbru şi dafin, care îmi plac la fel de mult.

În total, mancarea asta m-a cam ţinut 1:30 - 2 ore în bucătărie, cu două scurte pauze de 20 (cât au fiert cartofii şi s-a făcut carnea) şi 30 de minute (cât a stat la cuptor).


Aşadar, e nevoie de:
500-800 g carne tocată (porc, vită sau amestec, după preferinţă)
1 ceapă mărişoară
2 linguri bulion, pastă de roşii sau 3-4 roşii mărunţite
1 legătură pătrunjel
cartofi
ulei (sau unt)
sare

Se face aşa:
* într-o tigaie cu teflon (ca să intre numai puţin ulei) se căleşte ceapa tăiată mărunt (eu am făcut cu carne de vită şi folosesc ceva mai multă ceapă);
* se adaugă carnea şi se rumeneşte puţin, apoi se toarnă cam o cană de apă şi se lasă să fiarbă înăbuşit cam 30-40 de minute (se completează cu apă de câte ori e nevoie, dar în final trebuie să fie scăzută);
* se curăţă cartofii şi se pun la puţin fiert (eu îi fierb 20 de minute), apoi se face un piure tare (numai zgrobiţi); la piure trebuie ţinut cont că trebuie să fie o cantitate dublă faţă de cea de carne.
* spre final, cam cu 10 minute înainte de a fi gata, se toacă pătrunjelul şi se pune în tigaie peste carne
* se unge bine cu unt o cratiţă, se adaugă jumătate din cantitatea de piure de cartofi, carnea şi apoi restul de piure (se poate pune deasupra puţin sos de carne sau pastă de tomate) şi se dă la cuptor pentru 20-30 de minute.

Categoric, musacaua trebuie mâncată când e puţin fierbinte. Noi am servit-o şi cu puţină smântână deasupra.

În lumea mea, e o mâncare super care mi-a ieşit la fel de bine pe cum visam. :)




Trimiteți un comentariu

0 Comentarii